.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضایی:پولهاي گم‌شده نفت را پيدا مي‌كنم و تحويل ملت مي‌دهم

محسن رضايي در جمع دانشجويان دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: استان خوزستان با تقديم مردان و زنان بسيار به انقلاب اسلامي همچون نگيني بر سينه ايران مي‌درخشد. خوشحالم كه در نخستين سفر استاني خود در دانشگاه شهيد چمران اهواز حضور مي‌يابم.

به گزارش شمال نیوز به نقل از  ايسنا ،دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام  در جلسه سخنراني درسالن اجتماعات شهيد مطهري دانشكده علوم دانشگاه شهيد چمران اهواز، با بيان اين مطلب اظهار داشت: با گذشت 30 سال از پيروزي انقلاب اسلامي، دست‌آوردهاي بزرگي در كارنامه انقلاب ديده مي‌شود. البته بايد توجه داشت عقب‌ماندگي‌هايي نيز وجود دارد.
وي تصريح كرد: امروز كشور ايران در ابعاد سياسي، دفاعي و امنيتي پيشرفت‌هاي بسياري داشته است. با وجود اين پيشرفت‌ها، امروز به قدرت نخست منطقه و همچنين به 10 قدرت نخست جهان تبديل شده‌ايم.

رضايي خاطرنشان‌كرد: اما هم اينك در ابعاد اقتصادي، علمي و فن‌آوري رتبه در خور ملت ايران را در جهان در اختيار نداريم و عقب‌ماندگي‌هايي وجود دارد. با وجود برنامه‌هايي مي توان همچون ساير بخش‌ها به رتبه‌هايي خوبي در اين مورد دست يافت.

وي با بيان اين عقيده كه امروز انبوهي از نااطميناني‌ها روبروي جوانان قرار دارد، عنوان‌كرد: متاسفانه دانشجويان كشور امروز نمي‌دانند چند سال پس از فارغ‌التحصيل شدن، صاحب شغل خواهند شد. چرا نبايد نشاط و آرامش ميان جوانان كشور وجود داشته باشد. بايد نشاط و آرامش به درون اين كشتي (ايران) بازگردد.

رضايي با طرح سوالي با اين مضمون كه چرا بايد دايره دشمني‌ها روز به روز بيشتر و دوستي‌ها كمتر شود؟، گفت: بايد تحليل عميقي درباره اين موضوع انجام شود. البته همه به دنبال خدمت هستند اما برخي‌ها با سوءتدبير به خود ضربه مي‌زنند.

وي خاطرنشان‌كرد: در دوران آغاز انقلاب اسلامي همه اصول‌گرا بوديم و در مقابل، ليبرال‌ها و ديگر گروه‌ها وجود داشتند. در زمان آغاز جنگ دو گروه شديم؛ گروهي از افراد زير30 سال و گروهي ديگر از افراد بالاي 30 سال تشكيل شدند. افرادي كه سني كمتر از 30 سال‌ داشتند براي دفاع از انقلاب اسلامي به خط مقدم جبهه رفتند و افرادي كه بالاي 30 سال‌ داشتند وارد صحنه مديريت كشور شدند.

وي ادامه داد: جنگ تمام شد و متوجه شديم همان مشكلات جنگ را در زمان صلح نيز خواهيم داشت. از آن زمان دولت‌هاي زيادي را بدرقه كرديم كه در تمام آنها تلاش و دلسوزي براي مردم وجود داشت.30 سال زمان كمي نبود. كره جنوبي كه در ابتدا كارگرانش را براي كار به ايران مي‌فرستاد امروز پذيراي برخي ايرانيان براي كار است. بايد ديد چرا انقلاب اسلامي با دادن اين همه شهيد امروز گرفتار برخي مسائل شده است. قطعا با حضور جوانان در صحنه اين مسائل قابل حل است.

رضايي بيان ‌كرد: در طول سال‌هاي گذشته مطالعاتي براي حل مشكلات انجام و به صورت سند چشم انداز 20 ساله كشور، نقشه راه شد. امروز با گذشت چهار سال از آغاز اجراي سند چشم انداز 20ساله كشور، درآمد ايران تا پايان اسفندماه 1387 به340 ميليارد دلار رسيده است.

رضايي با بيان اين عقيده كه متاسفانه هم اينك به دليل برخي فعاليت‌ها مشكلات جدي را در بخش كشاورزي تجربه مي‌كنيم. در بخش صنعت نيز از بهمن ماه سال گذشته شاهد اخراج گروه‌هايي از كارگران كارخانه‌ها بوديم، گفت: درست است كه بحران اقتصادي جهاني بر شرايط كشور تاثيرگذار بوده؛ اما بايد توجه داشت جدا از بحران‌ اقتصاد جهاني، از سال گذشته بحراني را در كشور تجربه كرديم. در صورت ادامه اين شرايط ما به سمت پرت‌گاه هدايت مي‌شويم.

وي با ياد كردن از پيروزي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي به عنوان دو فتح مهم جوانان ايراني گفت: در گذشته جوانان كشور ما توانستند با رهبري امام (ره)، رژيم ستم‌شاهي را نابود كنند. در دوران جنگ نيز بقايي‌ها، باكري‌ها، كه يك سري دانشجو و دانش آموز بودند و ژنرال نظامي نبودند، دفاع از كشور را به خوبي انجام دادند.

رضايي با بيان اينكه يكي از مهم‌ترين انگيزه‌هاي حضور من، وجود جوانان با استعداد ايراني است، افزود: در فرصت مناسب ديگري، جوانان مي‌توانند در صحنه‌هاي مختلف، فتح سوم را در كشور به وجود آوردند. معجزه انقلاب اسلامي ايران، جوانان برومند ايراني‌ است.

وي با بيان اين كه اميدواريم با كمك شما (جوانان) از ميان نخبگان كشور يك دولت كارآمد جوان ايجاد كنيم، خاطر نشان‌كرد: مشكل امروز ما از وارد نكردن جوانان به صحنه‌هاي مختلف نتيجه مي‌شود. مگر آن جوانان دوران جنگ از آسمان‌ها آمده بودند. تا كي بايد قدرت را در نسل اول‌هاي انقلاب اسلامي، محبوس كرد و به نسل جوان فرصت نداد.

به گزارش ايسنا، رضايي تصريح كرد: تاكنون بايد دو تا سه نسل انقلاب اسلامي ايران را درگير مديريت كشور كرده باشيم. اگر به جوانان فرصت حضور در صحنه‌هاي مديريتي كشور داده مي‌شد، امروز بايد حداقل10نفر از ميان نسل جوان نامزد انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري باشد.

وي اظهار داشت: اگر نديده بودم كه برادران جوان شما چگونه اين كشور را در دوران جنگ متحول كردند اين سخنان را نمي‌گفتم. در رابطه با جوانان نمي‌شود شعار داد و بايد برنامه ارائه ‌كرد. امروز همه سوار يك كشتي(ايران) بزرگ هستيم و مي‌خواهم با كمك جوانان نشاط و آرامش را با برنامه‌هايي به اين كشتي بازگردانم. امروز چشم اميد من به جوانان است. سربازي و آينده شغلي از مشكلات پيش روي جوانان كشور است كه برنامه‌هاي ويژه براي آنها دارم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود در جمع دانشجويان دانشگاه شهيد چمران اهواز به پرسشهاي دانشجويان پاسخ داد.

رضايي، در مورد اين كه آيا مقام معظم رهبري از دولت نهم در انتخابات حمايت مي‌كند؟ با بيان اين مطلب افزود: من سخنگوي مقام معظم رهبري نيستم و كسي نيز نمي‌تواند به عنوان سخنگوي ايشان صحبت كند؛ مقام معظم رهبري در گذشته از تمام دولت‌ها حمايت كرده‌اند و از اين دولت نيز تا آخرين روز فعاليت حمايت مي‌كنند. اين موضوع براي قوي‌تر و كارآمدتر شدن دولت‌ها است. ايشان فرمودند حمايت‌هاي من از دولت حمايت‌هاي انتخاباتي نيست و ما نمي‌گوييم به چه كسي راي بدهيد يا به چه كسي راي ندهيد.

وي با بيان اين‌كه دولت ائتلافي، موجب افزايش دادن ظرفيت‌هاي مديريتي كشور مي‌شود، گفت: اميدوارم در دولت آينده شاهد حضور نخبگان بيشتر باشيم. بايد توجه داشت با توجه به گستردگي، اقتصاد ايران، سياست خارجي و سياست داخلي ايران نياز به يك دولت جداگانه دارند. دولت ائتلافي به دنبال آن است كه از تمام ظرفيت‌هاي مديريتي كشور استفاده كند.

رضايي تصريح كرد: عرصه انتخابات شوخي‌بردار نيست؛ اگر نخواهيم عقايدمان را به مردم بگوييم و سازش‌ كنيم در آن صورت خيانت كرده‌ايم. امروز اطمينان دارم مردم براي اين كه در آينده نشاط و آرامش در كشور داشته باشند، يك تحول واقعي مي‌خواهند.

وي با اشاره به جعبه سياه جنگ، گفت: پشت صحنه جنگ، چگونه تصميم گرفتن در آن شرايط، اختلافات، كمبودها و نارسايي‌ها از جمله مسائلي است كه از آن به عنوان جعبه سياه جنگ ياد كرده‌ام. اين مسايل تاكنون كمتر به مردم منتقل شده است. اين موضوعات به مرور زمان با مردم در ميان گذاشته مي‌شود. البته با هماهنگي‌ها و فعاليت‌هايي قصد دارم اين موضوع را به صورت مكتوب و كتاب نيز ارائه كنم.

رضايي با بيان اين كه دو قشر جوانان و بانوان در 20 سال اخير به حاشيه رفته‌اند، خاطر نشان كرد: متاسفانه تاكنون در دولت ايران از حضور بانوان بي بهره بوديم. حضور بانوان در دولت بايد به شكل منطقي و شايسته پي‌گيري مي‌شود.

وي با بيان اين كه مشكلات فرهنگي ريشه در مسائل اقتصادي دارد، تصريح كرد: با حل مسئله بيكاري، به صورت خود به خود گشت ارشاد نيز برداشته خواهد شد. ما بايد براي فرهنگ جوانان برنامه جامع داشته باشيم. مسئله ازدواج و رابطه دختر و پسر، اوقات فراغت بايد با برنامه پي‌گيري شود. براي سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي در مورد چنين مسائلي، وزارت امور اجتماعي را ايجاد خواهم كرد. در اين مورد كار اجرايي را بايد به نهادهاي مدني واگذار ‌كرد.

رضايي دربخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينكه « نسبت به همه كانديداها ارادت دارم كه افراد بسيار شايسته‌اي با كارنامه بسيار خوب و درخشان هستند» گفت: در زمان امام(ره) و در هر دو دور نخست وزيري ايشان(ميرحسين موسوي) حمايت كرده‌ام و فكر مي‌كنم در خاطراتي كه از آقاي ناطق نوري و ديگر دوستان منتشر شده هم اين مطلب آمده است. البته هم اينك هيچ منتي از سوي من بر ايشان وجود ندارد. در آن زمان وظيفه خود را انجام دادم.

وي اقتصاد جنگي را با جنگ اقتصادي متفاوت دانست و عنوان كرد: هم اينك در حالي هستيم كه جنگ اقتصادي وجود دارد و بايد بتوان تحريم‌هاي اقتصادي و همچنين برخي از مشكلاتي را كه از 30 ساله گذشته باقي مانده حل كرد. نظر بنده اين است كه دوستان (كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري) برنامه شفافي براي اقتصاد داشته باشند.

رضايي يادآور شد: من بر خلاف برخي دوستان كه مدت‌ها از صحنه بيرون بودند و سكوت كردند، تمام تلاش را براي كمك به دولت‌ها انجام داده‌ام و هيچ زماني كنار نبوده‌ام. علاوه بر كمك‌هاي مشورتي كه به دولت‌هاي مختلف مي‌دادم با مطالعات عميق در زمينه تدوين سند چشم‌انداز و سياست‌هاي كلي اصل 44 شركت داشته‌ام.

وي با اشاره به اين كه بخشي از پول نفت در دولت به هدر مي‌رود گفت: بهره‌وري در ايران حدود 4.5 درصد است. ساختار دولت در ايران يك ساخت اسراف‌گرايانه است و بايد هر چه سريعتر اصلاح شود. نمي‌توان همزمان با توليد خودروهاي با مصرف سوخت زياد در كشور، به مردم بگوييم سوخت كمتري مصرف كنيد. با اين ميزان انرژي كه امروز ما در كشور مصرف مي‌كنيم مي توان انرژي مورد نياز جمعيت 150 ميليون نفري را تامين كرد. ما بايد اصلاح الگوي مصرف را از دولت آغاز كنيم.

رضايي تصريح كرد: البته اين موضوع تنها به اتومبيل مربوط نيست و در بسياري از كالاهاي توليد داخل مصرف بسيار انرژي را شاهد هستيم. صندوق توسعه ملي را براي ذخيره بخشي از درآمدهاي ناشي از مصرف بهينه براي اشتغال، سرمايه‌گذراي و توليد در نظر گرفته‌ايم. در اين صورت منابع مالي از بين نرفته و براي مردم شغل ايجاد مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: هيچ يك از كانديداها را رقيب خود نمي‌دانم بلكه فقر، گراني ،‌بيكاري و عقب ماندگي در كشور رقيب جدي من است.

رضايي بيان كرد: پولهاي گم شده نفت را پيدا مي‌كنم و تحويل شما ملت ايران مي‌دهم. البته من به دنبال انتقام‌گيري از كسي نيستم اما از مسئله بيت المال نيز نخواهم گذشت. يك بخش بزرگ از فساد اقتصادي، مربوط به ساختار اداري بسيار به هم ريخته كشور است. با استفاده از سيستم‌هاي الكترونيكي و اقدامات ويژه‌، سيستم اداري را همچون شيشه‌ شفاف مي‌كنم.

وي با اشاره به اين كه فرمانداري‌ها و بخشداري‌هاي كشور را به جوانان كارشناس كمتر از30 سال‌ مي‌سپارم، تصريح كرد: مسووليت بخشي از اين سمت‌ها براساس توانايي و شايستگي به بانوان واگذار خواهد شد. با اين بسترسازي‌ها ظرف يك سال چندين استاندار را از ميان اين مديران جوان انتخاب و نخستين گروه نسل سومي‌ها را وارد بدنه دولت مي‌كنم.

رضايي خاطرنشان‌كرد: مواد مخدر امروز بيش از سه ميليون نفر از اعضاي جامعه ما را درگير خود كرده‌ است. اگر هر يك از اين افراد با سه يا چهار نفر ديگر مرتبط باشد، حداقل 15 ميليون نفر در ايران از مسئله مواد مخدر به صورت مستقيم و يا غيرمستقيم در رنج هستند.

وي با بيان اين كه با يك نظارت و اقدام دقيق مي‌توان ريشه‌هاي مواد مخدر را خشكاند، اضافه كرد: تمام اين مواد مخدر در بيرون مرزهاي ايران در محدوده‌هايي به طول و عرض 200 و 300 كيلومتر توليد و به كشور وارد مي‌شود.

رضايي خاطرنشان‌كرد: بنده پيشنهاد مي‌كنم كه مي توان با تشكيل يك قرارگاه مشترك ميان ايران، پاكستان و افغانستان ريشه توليد مواد مخدر را خشكاند. در بخش تقاضاي مواد مخدر نيز با اقداماتي در داخل كشور كار را پي مي‌گيريم. اميدواريم با اين اقدامات ريشه اعتياد به مواد مخدر در كشور خشكانده شود.

وي با بيان اين كه آقاي جرج بوش 3 بار مصمم به حمله نظامي به ايران شد، تصريح كرد: از اين ميان يك بار نيز دستور كتبي حمله به ايران را صادر كرد اما آمريكا هربار با تدابير نيروهاي مسلح كشور،كه يكي از آنها مانور موشكي در خليج فارس بود از اين كار منصرف و برنامه آمريكايي‌ها در نطفه خفه شد و از بين رفت. امروز آمريكا به ما نيازمند شده و اميدواريم از نياز آمريكا با اقتدار براي منافع كشور عزيزمان استفاده كنيم.

رضايي تصريح كرد: مديريت دانشگاه‌ها فراز و نشيب‌هايي داشته است و در يك دوران فضا به قدري باز بود كه خود اساتيد مدير دانشگاه را انتخاب مي‌كردند. اميدواريم با نظر دانشجويان و اساتيد مديران دانشگاه‌ها را تعيين كنيم.

وي خاطر نشان كرد: دولت ما دولتي ائتلافي خواهد بود و از تمام اقوام در اين دولت استفاده مي‌كنيم. جنوبي‌هاي كشور مدتي است اعلام مي‌كنند حضوري فعال‌تر در كشور خواستار هستند. در دولت ائتلافي همه اقوام كشور حضور خواهند داشت.

وي يادآور شد: جوانان كشور، مشكل نيستند بلكه مشكل‌گشا و فرصت هستند. جوانان بزرگترين سرمايه ايران است. همين فرصت‌ها (جوانان) موجب جهش برخي كشورها در جهان شده است.

رضايي با بيان اين كه دولت نهم، دستاوردها، آسيب‌ها و نواقصي داشته است گفت: به نتيجه رساندن تلاش هايي كه از دولت قبل آغاز شده بود، ماهواره(اميد)، موضوع هسته‌اي از جمله دستاوردهاي مهم دولت نهم است. البته بايد توجه داشت در دولت نهم به كشاورزي و توليد آسيب جدي وارد شد. نخبگان و بخش فرهنگ كشور كمتر مورد توجه ويژه قرار داشتند و تا حدودي درگيري بيشتر شد. البته دولت اصلاحات نيز دستاوردها و كاستي‌هايي نيز داشت كه قابل بحث است.

وي درباره موضوع خروج پسرش از كشور گفت: هر جواني اختيار خودش را دارد و خود بايد سرنوشت‌اش را مشخص كند. اگر وي اشتباهات خود را جبران نكرده بود بدتر از آقاي موسويان به سرش مي‌آوردند. هيچ‌گاه در كنار بستگانم در مقابل قانون نمي‌ايستم. اميدواريم در صورت صلاحديد، سازمان‌هاي مربوطه بگويند كه پسر من در آنجا چه كارهايي انجام داد.

رضايي با اشاره به اين كه بايد به اقتصاد از زاويه توليد و اشتغال نگاه كرد، تصريح كرد: در مسئله ورود ميوه‌هاي خارجي دچار برخي دست پاچه‌گي‌هاي شديم. اين موضوع نبايد پايه‌هاي اقتصاد كشور(بخش كشاورزي) را دچار تنش مي‌كردند.

وي در پاسخ به پرسشي درباره مافياي سيگار و دخانيات گفت: ‌برخي حرفها زده شده كه من به مصلحت نديدم كه در اين رابطه صحبت كنم و الان هم معتقدم با تمسك به اخلاق بسياري از اين مسائل حل مي‌شود و من حاضر نيستم وقت ملت را براي دفاع از خود بگيرم. همه از زندگي ما با خبر هستند و در آينده نيز از آن بيشتر خبردار مي شوند.

رضايي يادآور شد: بايد قراردادهاي نفتي خارجي با نظارت مجلس صورت گيرد. اخيرا مجلس نسبت به قراردادهاي نفتي از خود موضع‌گيري نشان داده است. به نظر بنده بايد حداقل در تمام قراردادهاي نفتي، نماينده‌اي از سوي مجلس وجود داشته باشد. بنده مسئله محرم نبودن مردم در قراردادهاي نفتي را حل مي‌كنم. البته بايد توجه داشت تمام مناقصات وزارت نفت در سايت‌هايي قابل دسترسي مي‌شود.

وي درباره حضور در عرصه انتخابات گفت: در دوره پيش از انتخابات كنار رفتم و سفر خود را به خوزستان نيمه تمام گذاشتم. امروز مي‌گويم كه آن كنار كشيدن از عرصه انتخابات شروعي دوباره بوده است. بنابراين تا آخر در عرصه انتخابات باقي خواهم ماند.
رضايي اظهار داشت: آقاي دانش جعفري از دوستان قديمي من هستند و افتخار مي‌كنم افرادي همچون ايشان در انتخابات به من كمك مي‌كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.248 seconds.